-
1- Unreal Engine İndirme ve Tanıtım3 dakika 24 saniye
-
2- Proje Oluşturma9 dakika 27 saniye
-
3- Unreal Engine Blueprint11 dakika 2 saniye
-
4- Unreal Engine El Feneri Yapımı8 dakika 9 saniye
-
5- Yapay Zekaya Giriş - 17 dakika 16 saniye
-
6- Yapay Zeka - 212 dakika 35 saniye
-
7- Yapay Zeka - 313 dakika 25 saniye
-
8- Oyuna Level Ekleme4 dakika 15 saniye
-
9- Unreal Engine Level İnceleme17 dakika 38 saniye
-
10- Unreal Engine Level İnceleme - 217 dakika 10 saniye
-
11- Animasyon Ekleme5 dakika 30 saniye
-
12- Editör Ayarları, Ses Ekleme14 dakika 52 saniye
-
13- Unreal Engine User Interface - 117 dakika 12 saniye
-
14- Unreal Engine User Interface - 29 dakika 21 saniye
-
15- Unreal Engine User Interface - 314 dakika
-
16- Unreal Engine User Interface - 49 dakika 6 saniye
-
17- Final, Hata Düzeltme6 dakika 17 saniye
Herkese merhabalar ben Özgür, 0' dan Unreal Engine 5 eğitim setine hoş geldiniz! Bu videoda kim olduğumu, bu eğitimin içeriği gibi konuları size aktarmaya çalışacağım.
Ben kimim: Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Yazılım Mühendisliği mezunuyum. Bir kaç yazılım projesinde çalıştıktan sonra. Kendi ekibimle beraber oyun geliştirmeye karar verdik ve oyun geliştiriyoruz. Birkaç yıldır oyun geliştirmeyle uğraşıyorum.
Bu paket kimler için uygundur: Başlangıç seviyesi oyun geliştiriciler için, bağımsız oyun geliştiriciler veya oyun geliştirmeye meraklı insanlar için uygundur.
Eğitimin Hedefi ve Amacı: Unreal Engine 5'in temellerini öğretmek ve 0'dan oyun geliştirebilme kabiliyetini sağlamak şeklinde olacak. Ben bu eğitimi verirken teorik bilgiden ziyade biraz daha pratik bilgiye önem vermeye çalıştım.
Bu eğitim setinde: Teori, ayarlar veya Unreal Engine'in genel olarak kullanımını baz almaktansa. Biraz daha pratik şekilde proje odaklı eğitim hazırlamak istedim sizlere. Bu eğitim setinden memnun kalacağınızı ummaktayım. Ben de Unreal Engine 5'i bu şekilde öğrendim, daha çok proje yaparak öğrendim. Size de proje geliştirmenizi tavsiye ediyorum. Bu eğitim setinde gördüklerinizi hatta daha da fazlasını ekleyerek kendi projelerinizi geliştirebilirsiniz. Umarım sizin için faydalı bir kurs olur.
Aktiviteler
Sorbil üzerinden Unreal Engine öğrenmenizi kolaylaştıracak ve eğitim deneyiminizi iyileştirecek, yapabileceğiniz aktiviteler:
1. Karakter Hareketi Egzersizi
- Açıklama: Basit bir karakter modeli ile karakterin hareketlerini (yürüme, koşma, zıplama) programlayın.
- Amaç: Blueprint sistemini ve karakter kontrolünü anlamak.
2. Çevre Tasarımı Egzersizi
- Açıklama: Küçük bir alan (örneğin, bir oda veya bahçe) tasarlayın ve 3D modellerle doldurun.
- Amaç: Seviye tasarımında görselliği artırmak ve ortamın nasıl oluşturulacağını öğrenmek.
3. Işıklandırma ve Atmosfer Egzersizi
- Açıklama: Farklı ışık kaynakları (directional light, point light, spot light) kullanarak bir sahne oluşturun.
- Amaç: Işıklandırma tekniklerini ve atmosfer yaratmayı öğrenmek.
4. **Basit Oyun Mekaniği Egzersizi
- Açıklama: Bir toplama oyunu oluşturun. Oyuncu, sahnedeki belirli nesneleri toplamalıdır.
- Amaç: Oyun mekaniği ve etkileşimlerle çalışma becerilerini geliştirmek.
5. Kamera Kontrolü Egzersizi
- Açıklama: Bir üçüncü şahıs kamera veya birinci şahıs kamera oluşturun. Kameranın hareketlerini ve geçişlerini ayarlayın.
- Amaç: Kamera sistemlerini anlama ve uygulama becerisini artırmak.
6. Animasyon ve Karakter Kontrolü Egzersizi
- Açıklama: Basit bir yürüyüş veya koşu animasyonu oluşturun ve karakter modeline entegre edin.
- Amaç: Animasyon sistemini ve karakter kontrolünü öğrenmek.
7. UI Tasarımı Egzersizi
- Açıklama: Basit bir kullanıcı arayüzü (UI) oluşturun; skor göstergesi veya sağlık çubuğu gibi öğeler ekleyin.
- Amaç: UI tasarımını ve kullanıcı etkileşimini anlamak.
8. Ses Entegrasyonu Egzersizi
- Açıklama: Bir oyuna ses efektleri ve müzik ekleyin; karakter hareketleri veya nesne etkileşimleri için sesler ekleyin.
- Amaç: Ses sistemini öğrenmek ve atmosferi zenginleştirmek.
9. Proje Tamamlama Egzersizi
- Açıklama: Daha önce yapılan tüm egzersizlerden yararlanarak küçük bir oyun prototipi oluşturun.
- Amaç: Tüm öğrendiklerinizi bir araya getirerek uygulamak.
10. Geri Bildirim ve İyileştirme Egzersizi
- Açıklama: Oluşturduğunuz projeleri sınıf arkadaşlarınıza gösterin ve geri bildirim alın.
- Amaç: Eleştirel düşünme ve geri bildirim alma becerilerini geliştirmek.
Egzersizler (Zorunlu değildir)
Eğitimden alacağınız verimi arttırmak için, size opsiyonel egzersizler hazırladık. Uluslararası sertifikanızı almanız için bu egzersizleri tamamlamanız şart değildir, bu egzersizler sizin eğitim deneyiminizi iyileştirmek için oluşturulmuştur, belirttiğimiz gibi egzersizleri tamamlamanız zorunlu değildir. Bu eğitim için farklı egzersizler isterseniz, [email protected] adresine e-mail atmanız yeterlidir. Ekibimiz size farklı egzersizler iletecektir.
Soru 1:
Unreal Engine'de bir seviyenin aydınlatmasını ayarlamak için hangi bileşeni kullanmalısınız?
- A) Post Process Volume
- B) Static Mesh
- C) Directional Light
- D) Blueprint
Doğru Cevap: C) Directional Light
Soru 2:
Blueprint sisteminde "Event BeginPlay" ne anlama gelir?
- A) Oyuncunun ölmesi
- B) Oyun başladığında çalışan bir olay
- C) Yeni bir model eklemek
- D) Oyun seviyesinin yüklenmesi
Doğru Cevap: B) Oyun başladığında çalışan bir olay
Soru 3:
Bir karakterin zıplama hareketini gerçekleştirmek için hangi anahtar bileşeni kullanmalısınız?
- A) Character Movement Component
- B) Static Mesh
- C) Sound Cue
- D) UI Widget
Doğru Cevap: A) Character Movement Component
Soru 4:
Seviyenizde bir nesnenin fiziksel etkileşime girmesi için hangi özellikleri etkinleştirmelisiniz?
- A) Collision
- B) Post Processing
- C) Animation
- D) Rendering
Doğru Cevap: A) Collision
Soru 5:
Unreal Engine'de hangi dosya türü genellikle oyun içi sesleri temsil eder?
- A) .png
- B) .wav
- C) .fbx
- D) .mp4
Doğru Cevap: B) .wav
Soru 6:
Hangi bileşen, bir nesnenin görsel olarak temsil edilmesini sağlar?
- A) Physics Material
- B) Material
- C) Actor
- D) Collision Component
Doğru Cevap: B) Material
Soru 7:
Unreal Engine'de "Level Streaming" özelliği ne için kullanılır?
- A) Oyun performansını artırmak için
- B) Oyun müziğini değiştirmek için
- C) Karakter animasyonlarını yönetmek için
- D) Grafik ayarlarını optimize etmek için
Doğru Cevap: A) Oyun performansını artırmak için
Soru 8:
Unreal Engine'de bir UI tasarlamak için hangi sistem kullanılır?
- A) Unreal Motion Graphics (UMG)
- B) Post Process
- C) Character Blueprint
- D) Environment
Doğru Cevap: A) Unreal Motion Graphics (UMG)
peki nasıl bu işte mağazadan aldınız ya lazım olur diye ev mev karekterler var onları nasıl yapıcaz biz kendimiz kendim yapmak istiyom yani sallıyorum kendime göre bi ev
Blender 3d modelleme kullanacan onu dersleri de yok sanırım
Güzel başlangıç için iyi.
Başlangıç açısından gayet iyi bir eğitim olduğunu düşünüyorum. Çoğu uygulamayı da kendim yaparak pekiştirdim. Bazı durumları da birden fazla çözüm yöntemi ile gösterildi. Sadece başlangıç seviyede olsa bile uygulamanın biraz daha ayrıntılı gösterilebileceğini düşünüyorum. Bunun dışında gayet iyiydi.
Gerçekten anlatan bir eğitim serisi gayet anlaşılırdı ama bir eksik var Game Save yani Kayıt sistemini öğretmedi hala çok merak ediyorum oyun ilerlemesini nasıl kaydedeceğiz, ve kapa aç yaptığımızda kaldığımız yerden nasıl devam edeceğiz?