-
1- Gerekli Düzenlemeler ve Değişiklikler9 dakika 43 saniye
-
2- User Interface Crosshair Ekleme9 dakika 24 saniye
-
3- User Interface Süre Sayacı Ekeleme9 dakika 39 saniye
-
4- User Interface Düzenlemeler8 dakika 38 saniye
-
5- Yapay Zeka Can Barı Ekleme10 dakika 21 saniye
-
6- Yeni Karekter Mekaniği Ekleme7 dakika 58 saniye
-
7- Yapay Zeka Can Sistemi10 dakika 51 saniye
-
8- Oyuncunun Can Sistemi18 dakika 24 saniye
-
9- Oyuncunun Hasar Alma Efektleri Oluşturma6 dakika 9 saniye
-
10- Yeni Level Ekleme15 dakika 35 saniye
-
11- Animasyon Ekeleme ve Sistem Düzenlemeleri10 dakika 28 saniye
-
12- Müzik Ekleme ve Ses Ayarları7 dakika 6 saniye
-
13- Yapay Zekanın Damage Hit Efektleri11 dakika 28 saniye
-
14- Oyun İçi Ses Ayarı Yapımı8 dakika 30 saniye
-
15- Menü Tasarımı Gücenlleme17 dakika 30 saniye
-
16- Stamina Sistemi Yapımı20 dakika 24 saniye
-
17- Son Rötuşlar ve Final7 dakika 1 saniye
Herkese merhabalar. İsmim Özgür Boran MOLLAOĞLU Orta seviye Unreal Engine 5 eğitim setine hoş geldiniz! Bu tanıtım videosunda kim olduğumu, ne yaptığımı, bu eğitimin içeriği gibi konuları size aktarmaya çalışacağım.Dilerseniz başlayalım.
Ben kimim: Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Yazılım Mühendisliği mezunuyum. Kendi ekibimle beraber oyun geliştiriyorum. Birkaç yıldır oyun geliştirmeyle uğraşıyorum.
Bu paket kimler için uygundur: Orta seviyese oyun geliştiriciler için, bağımsız oyun geliştiriciler için oyun geliştirmeye meraklı ve ilgi duyan insanlar için uygundur.
Eğitimin Hedefi ve Amacı: Unreal Engine 5'i orta seviye öğretmek ve 0'dan oyun geliştirebilme kabiliyetini sağlamak şeklinde olacak. Ben bu eğitimi verirken teorik bilgiden ziyade biraz daha pratik bilgiye önem vermeye çalıştım.
Bu eğitim setinde proje odaklı gitmeye çalıştım. Pratik bir şekilde sizlerde proje geliştireblieceksiniz. Memnun kalacağınızı ummaktayım bu setten. Ben de Unreal Engine 5'i bu şekilde öğrendim. Çokça kez proje geliştirerek öğrendim. Size de proje geliştirmenizi tavsiye ediyorum. Bu eğitim setinde gördüklerinizi hatta daha da fazlasını ekleyerek kendi projelerinizi geliştirebilirsiniz. Umarım sizin için faydalı bir kurs olur.
Aktiviteler
Sorbil üzerinden Unreal Engine öğrenmenizi kolaylaştıracak ve eğitim deneyiminizi iyileştirecek, yapabileceğiniz aktiviteler:
1. Karakter Hareketi Egzersizi
- Açıklama: Basit bir karakter modeli ile karakterin hareketlerini (yürüme, koşma, zıplama) programlayın.
- Amaç: Blueprint sistemini ve karakter kontrolünü anlamak.
2. Çevre Tasarımı Egzersizi
- Açıklama: Küçük bir alan (örneğin, bir oda veya bahçe) tasarlayın ve 3D modellerle doldurun.
- Amaç: Seviye tasarımında görselliği artırmak ve ortamın nasıl oluşturulacağını öğrenmek.
3. Işıklandırma ve Atmosfer Egzersizi
- Açıklama: Farklı ışık kaynakları (directional light, point light, spot light) kullanarak bir sahne oluşturun.
- Amaç: Işıklandırma tekniklerini ve atmosfer yaratmayı öğrenmek.
4. **Basit Oyun Mekaniği Egzersizi
- Açıklama: Bir toplama oyunu oluşturun. Oyuncu, sahnedeki belirli nesneleri toplamalıdır.
- Amaç: Oyun mekaniği ve etkileşimlerle çalışma becerilerini geliştirmek.
5. Kamera Kontrolü Egzersizi
- Açıklama: Bir üçüncü şahıs kamera veya birinci şahıs kamera oluşturun. Kameranın hareketlerini ve geçişlerini ayarlayın.
- Amaç: Kamera sistemlerini anlama ve uygulama becerisini artırmak.
6. Animasyon ve Karakter Kontrolü Egzersizi
- Açıklama: Basit bir yürüyüş veya koşu animasyonu oluşturun ve karakter modeline entegre edin.
- Amaç: Animasyon sistemini ve karakter kontrolünü öğrenmek.
7. UI Tasarımı Egzersizi
- Açıklama: Basit bir kullanıcı arayüzü (UI) oluşturun; skor göstergesi veya sağlık çubuğu gibi öğeler ekleyin.
- Amaç: UI tasarımını ve kullanıcı etkileşimini anlamak.
8. Ses Entegrasyonu Egzersizi
- Açıklama: Bir oyuna ses efektleri ve müzik ekleyin; karakter hareketleri veya nesne etkileşimleri için sesler ekleyin.
- Amaç: Ses sistemini öğrenmek ve atmosferi zenginleştirmek.
9. Proje Tamamlama Egzersizi
- Açıklama: Daha önce yapılan tüm egzersizlerden yararlanarak küçük bir oyun prototipi oluşturun.
- Amaç: Tüm öğrendiklerinizi bir araya getirerek uygulamak.
10. Geri Bildirim ve İyileştirme Egzersizi
- Açıklama: Oluşturduğunuz projeleri sınıf arkadaşlarınıza gösterin ve geri bildirim alın.
- Amaç: Eleştirel düşünme ve geri bildirim alma becerilerini geliştirmek.
Egzersizler (Zorunlu değildir)
Eğitimden alacağınız verimi arttırmak için, size opsiyonel egzersizler hazırladık. Uluslararası sertifikanızı almanız için bu egzersizleri tamamlamanız şart değildir, bu egzersizler sizin eğitim deneyiminizi iyileştirmek için oluşturulmuştur, belirttiğimiz gibi egzersizleri tamamlamanız zorunlu değildir. Bu eğitim için farklı egzersizler isterseniz, [email protected] adresine e-mail atmanız yeterlidir. Ekibimiz size farklı egzersizler iletecektir.
Soru 1:
Blueprint’te bir fonksiyonu nasıl tanımlarsınız?
- A) Event Graph
- B) Function Graph
- C) Macro Graph
- D) Variable Graph
Doğru Cevap: B) Function Graph
Soru 2:
Unreal Engine'de bir nesnenin etkileşimli olması için hangi bileşeni kullanmalısınız?
- A) Static Mesh Component
- B) Box Collision
- C) Audio Component
- D) Scene Component
Doğru Cevap: B) Box Collision
Soru 3:
Material Editor'da hangi düğüm, bir materyalin opaklık değerini ayarlamak için kullanılır?
- A) Base Color
- B) Opacity
- C) Normal
- D) Specular
Doğru Cevap: B) Opacity
Soru 4:
Bir actor'ın hangi bileşeni, sahnede fiziksel etkileşimlere izin vermek için kullanılır?
- A) Actor Component
- B) Mesh Component
- C) Physics Actor
- D) Transform Component
Doğru Cevap: B) Mesh Component
Soru 5:
Unreal Engine'de bir nesnenin animasyonları için hangi sistem kullanılır?
- A) Animation Blueprint
- B) Material Blueprint
- C) Sound Cue
- D) Level Blueprint
Doğru Cevap: A) Animation Blueprint
Soru 6:
Blueprint içerisinde "Cast To" düğümü ne amaçla kullanılır?
- A) Veriyi görüntülemek
- B) Bir nesnenin türünü kontrol etmek
- C) Ses efektlerini uygulamak
- D) Görüntü filtreleri eklemek
Doğru Cevap: B) Bir nesnenin türünü kontrol etmek
Soru 7:
Level Blueprint'ler genellikle ne amaçla kullanılır?
- A) Oyun nesnelerinin tasarımı
- B) Seviye içindeki özel olayları ve etkileşimleri yönetmek
- C) Ses dosyalarını düzenlemek
- D) Karakter modellemesi
Doğru Cevap: B) Seviye içindeki özel olayları ve etkileşimleri yönetmek
Soru 8:
Unreal Engine'de LOD (Level of Detail) kullanmanın amacı nedir?
- A) Oyun mekaniğini değiştirmek
- B) Performansı artırmak
- C) Ses kalitesini artırmak
- D) Grafik ayarlarını değiştirmek
Doğru Cevap: B) Performansı artırmak